Thursday, April 28, 2011

where does my heart go?

aku tidak mengerti apa yang sedang terjadi dengan sekeliling ku~tiba2 rasa hati ini sangat sakit n bermurah durja tanpa sebab dan alasan yang aku sendiri tidak mengerti...
berlari aku mencari..menuju ke awan tertinggi...berenang ke lautan terdalam..namun..
masih lagi tidak ku temukan jawapan...
aku cuba membuat konklusi sendiri..
mencari erti disebalik warna,disebalik tiap butir bicara dan disebalik tingkah yang penuh misteri....



aku..aku..aku...aku kurang mengerti..
adakah aku semakin membenci diri..atau adakah aku sudah hilang rasa percaya pada angin yang berbisik halus ditelinga..dengan bicara yg muluk2 sahaja?atau aku sudah mula rapuh untuk percaya pada sinaran sang bintang yg terang menerangi kegelapan malam...

sungguh..sungguh..sungguh aku tidak mengerti..

dalam kepayahan diri meraba2 n terkapai-kapai mencari nurani diri..mencari erti dan nilai diri..aku tersungkur..
mudahnya...aku jatuh lalu tersembam ke bumi...malu..malu..malu...
cukup malu..benar...benar kata org dulu2...kata-kata itu lebih tajam dari hunusan pisau yg menikam terus ke hati dan terus membunuh jiwa...

jiwa..jiwa..jiwa..yang lara,terluka n kecewa...
aku kah itu?si rama-rama yang terbang indah pada mulanya..
melayang-layangkan sayapnya..bikin hati si arjuna dan dara yg bercinta tersenyum riang melihatnya..
namun bila sinar mentari terik memancar,alunan angin yang dengan rakusnya menerbangkan si rama-rama pergi jauh..jauh..jauh..
akhirnya tewa juga si rama-rama..dibiar mati..pudar warna nya..hilang serinya...

perlu..perlu..perlukah romeo mati krn Juliet?perlukah Jake mengorbankan diri buat Rose?perlu..perlu..perlukah itu..hanya anda yg bisa mengerti...

aku..aku..hilang arah tujunya..
tidak..tidak..tidak..tidak dapat merasa n menjelaskan apa yang terjadi..
hati..hati..hati ini mula mencari...
harap..harap..harap..mengharap agar ada ketemu sinarnya jua...

aku tidak bisa bernafas ceria..tidak mampu mengukir senyuman manja..mata memandang sayu..dan..
hati..hati hanya mampu bertahan dengan kata-kata yang menghiris bagai sembilu..mencebek penuh curiga dan mencerca penuh dengkinya...harap hati ini kembali semula pada asalnya...

0 comments:

Post a Comment